Kroz oči digitalnog nomada: ‘Danas nitko nema luksuz raditi i ne poznavati digitalni dio poslovanja’

Posted on 6 min čitanja 240 pogledi

Tomislav Pancirov, stručnjak za digitalne komunikacije i marketing, svojim osebujnim pristupom komunikaciji ujedinio je biznis i web. Poznat po digitalnom nomadstvu, svoju zavidnu karijeru duguje ustrajnosti i višegodišnjem iskustvu. Danas, mnogima pomaže u kreiranju web sadržaja i stvaranju rezultata na društvenim mrežama, a sebe naziva i lifestyle poduzetnikom.

Tomislava sam upoznala kada sam radila prilog za HRT4 u sklopu kolegija Televizije. Njegov pristup tadašnjoj temi, osim profesionalan, bio je posebno pozitivan. Nije se ustručavao podijeliti svoja znanja ni umotvorine zbog kojih danas uživa životna i poslovna iznenađenja.

Za Lalie govori kako se izdvojiti u moru sadržaja dostupnog na internetu te kako ostati autentičan na oblacima online neba.

Koliko je bitno usmjeriti sadržaj?

Ovo je odlično pitanje. Sadržaj se kao i biznis često organski kreće. Moramo mu dopustiti da ima svoja odstupanja. Potrebna je konzistencija u produkciji, ali tematski razmišljajte o tome što vaš target može dobiti od sadržaja koji radite.

Budite autentični i nemojte samo kopirati što drugi rade.

Pratite analitiku i što ljudi žele čitati te koliko se zadržavaju na sadržaju no isto tako radite sadržaj koji predstavlja vas ili brend vašeg biznisa. Budite autentični i nemojte samo kopirati što drugi rade. Sadržaj se najkvalitetnije planira kroz content kalendar u kojem određujete mjesečne fokuse i teme koje trebate pokriti kako bi u nadolazećem razdoblju ostvarili poslovne rezultate koji su potaknuti tim sadržajem.

Uz to je jako važna i distribucija sadržaja, nema ga smisla ni samo proizvoditi ukoliko nećete dolaziti do korisnika. Prilikom distribucije prilagodite sadržaj kanalu, ono što funkcionira na Facebooku ne mora na Instagramu i slično.

Koji online alati mogu pomoći u razvijanju karijere ljudima koji se ne bave kreiranjem sadržaja na internetu?

Mislim da je najveća prednost današnjeg digitalnog okruženja činjenica da možemo puno toga naučiti, ukoliko znamo gdje pronaći znanje.

Cjeloživotno učenje je postalo prioritet i osigurava nam stalnu konkurentnost na tržištu bez obzira na konkurenciju. Platforme koje bih preporučio su Udemy, Coursera, edX, TED-Ed i Academic Earth, ali puno toga možete naći i na samom YouTubeu.

Detaljniji vodič kroz online edukacije možete naći i na mom blogu.

Kako organiziraš vrijeme i odabireš klijente?

Klijenti se javljaju meni, do sada nisam nikada imao situaciju da radim direktnu prodaju, jedino kada imam neke posebne projekte tražim partnere koji imaju isti način rada i neku sličnu viziju. Bitno mi je da se povezujem s biznisima koji razmišljaju kao ja kako bi skupa postigli veći utjecaj na cijelo društvo.

Klijenti me nalaze putem sadržaja koji radim za YouTube, blog, Instagram, LinkedIn i Facebook, preko preporuka ili medijskih nastupa.

Vrijeme organiziram ovisno o projektima i trenutnim fokusima u osobnom životu. Jutro mi je najčešće određeno za svakodnevnu komunikaciju, a strateški dio posla u kojem mi je potrebna najviša koncentracija i kreativnost ostavljam za kraj dana jer sam potpuno noćni tip. Bolje ću posao napraviti radom do 3 ujutro nego ranim buđenjem.

Rokove si pišem u Google kalendaru, ali i fizičkom rokovniku koji mi pomaže za strukturiranje projekata.

Po tvom mišljenju kojom brzinom napreduju digitalne karijere u Hrvatskoj i koliko ih je važno integrirati u društvo?

Digitalne karijere napreduju sporije od tržišta, koje već sada ima velike potrebe za educiranim profesionalcima. Digital je postao ključni i integralni dio današnjeg poslovanja, nema ga smisla odvajati i zasebno promatrati.

Smatram kako danas nitko nema luksuz raditi i ne poznavati digitalni dio poslovanja za svoju branšu jer će se dogoditi trenutak kada će biti dovoljno konkurencije koja posluje isključivo na ovaj način, a klijenti će otići njima.

Komunikacija, brend i odnos s klijentima se gradi dugoročno i polako, inače uspjeh kako je došao može i otići.

Kako prepoznati dobar online sadržaj?

Dobar online sadržaj je onaj koji gledatelju pruža neku dodanu vrijednost. Zabavu, edukaciju, inspiraciju, nije važno, sve dok nekom daje razlog da konzmira taj sadržaj. Dobar sadržaj ti neće reći „kupi, kupi, kupi“, nakon što recimo pogledaš video koji je dobar, sam imaš potrebu istražiti više i potencijalno kupiti.

Nažalost, često vidim ovu pogrešku i kratkoročno razmišljanje. Komunikacija, brend i odnos s klijentima se gradi dugoročno i polako, inače uspjeh kako je došao može i otići.

Kako početi sam?

Za početak treba imati jasnu ideju čime se baviti, što je to što nas veseli, koja je naša svrha i što želimo postići na široj slici. Potom raditi na sebi, educirati se, upoznavati ljude iz branše, povezivati se s medijima i osmisliti kako će izgledati osobni brend ili brend za biznis koji gradite. Zatim osigurati financijsku situaciju – ne želite biti u situaciji da panično tražite klijenta jer nemate za platiti račune.

Treba upoznavati ljude iz branše, povezivati se s medijima i osmisliti kako će izgledati osobni brend.

Mislim da bi trebali imati barem 6 mjeseci osiguranih sredstava za normalan život. Kada ste sve to napravili, krenuli u komunikaciju, došli sa svojim sadržajem do određene mase ljudi tek onda dajete otkaz i krećete u svoju priču koja je dobro pripremljena.

Kako si ti počeo?

Svoju karijeru započeo sam još na faksu, volontirao sam, stalno se dodatno educirao i stvarao kontakte. Potom sam radio u social media agenciji pa korporaciji i na kraju u digitalnom startupu koji je imao partnerstvo s jednom globalnom agencijom. Kada sam shvatio da na svakom poslu nakon nekog vremena postanem nesretan, bez obzira što se želim time baviti i na van izgleda odlično, morao sam uzeti stvar u svoje ruke i preuzeti odgovornost za svoj posao, ali i život.

Već dvije i pol godine stvarno živim život kakav želim i nisam nikada bio zadovoljniji.

Što znači biti digitalni nomad i što sve oni mogu ponuditi?

Digitalni nomadi posao obavljaju bez fiksne fizičke lokacije putem online alata. Digitalni nomad znači imati slobodu u punom smislu riječi.

Današnje radno okruženje je uvelike nastalo prema trendovima i zahtjevima koji su se nametnuli još u doba industrijske revolucije. Uredi su prošlost. Fleksibilni radni prostori su sadašnjost.

Nova globalna digitalna revolucija mijenja postavke rada i omogućava nam doseg do klijenata koje prije nismo mogli ni zamisliti. Digitalno nomadstvo je način rada, na ovaj način rade dizajneri, arhitekti, treneri, trgovci (dropshipping je jako zanimljiv model), kreativci, edukatori, content kreatori, planeri, virtualni asistenti itd.

Prednost je što digitalni nomadi ovise o svom brendu i preporukama pa im i kvaliteta rada te zadovoljstvo klijenata dolaze na prvo mjesto.

Za kraj, kojih top pet stvari ili karakteristika pojedinac mora imati prije nego se upusti u kreiranje sadržaja za sebe ili druge?

Educiranje i znanje o klijentu, što klijent treba, kakvi su mu poslovni ciljevi, kakav brend ima i koje vrijednosti vezuje uz njega.

Previše puta vidim slučaj kako se netko boji objaviti sadržaj jer nema najbolju kameru ili fotoaparat – opustite se..

Razumijevanje targeta i mogućnost da se postavi na njihovu poziciju te određena empatija prema njima i potrebama koje imaju.

Kreativnost za osmišljavanje dobrih priča.

Urednički način razmišljanja – što izbaciti, vizualno što se uklapa ili ne, je li sve pravilno napisano, sročeno i povezano.

Tehničko predznanje za snimanje, fotografiranje, editiranje, uređivanje, korištenje aplikacija, formatiranje za različite kanale.

Kada sve ovo nabrajam svjestan sam da se radi o puno toga, ali ako niste sigurni što raditi, nemate veliku volju za to, vrijeme i znanje, educirajte se ili uzmite stručnjaka koji će vam to sve producirati.

Ako se odlučite na tu priču razmišljajte o tome da vam sadržaj bude dovoljno dobar.

Previše puta vidim slučaj kako se netko boji objaviti sadržaj jer nema najbolju kameru ili fotoaparat – opustite se, imajte dobru priču, autentičnu priču i budite konzistentni. Uz sve ovo i taj stav, ne možete pogriješiti.

ads
signature

Subscribe so you don’t miss a post

Sign up with your email address to receive news and updates!

Previous
KRUHA I IGARA: Sinoć je grad koji teče na kratko postao fantazija, smijeh i zabava
Kroz oči digitalnog nomada: ‘Danas nitko nema luksuz raditi i ne poznavati digitalni dio poslovanja’